Scénický projekt v exkluzivním prostoru brněnského architektonického skvostu Vodojemu 3 k 80. výročí konce II. světové války.
Taneční show o svědomí jednotlivce a celé společnosti pro několik tanečních generací. Je připomínkou osobnosti a díla významného brněnského choreografa Luboše Ogouna a současně připomínkou a metaforou o rozhodování elit, která poznamenávají celé lidstvo. V našem případě jde o důsledek shození atomové bomby na Hirošimu v roce 1945 a současná aktuální hrozba.
Představení SVĚDOMÍ Ogoun100 je velkoformátovým kusem pro tanečníky několika generací. Tématem choreografie je ikonické dílo choreografa Luboše Ogouna – Hirošima – Svědomí, Rozkaz z éry (nejen) Baletu Praha. Osobnost Luboše Ogouna je pro vývoj českého moderního tance a baletu zcela zásadní. Vedle Pavla Šmoka to byl právě on, který vnesl do baletních souborů kamenných divadel prvky modernizmu. Luboš Ogoun byl všestranným choreografem, který vynikal značnou pohybovou invencí a režijními dovednostmi. Zejména narativní část jeho díla patří k nejlepšímu, co v historii českého tance vzniklo. Za zmínku stojí také jeho zásluhy při uvádění původních nebo málo hraných inscenací (Balada o námořníku, Hirošima, Podivuhodný mandarín, Paní mezi stíny, Škrtič a mnohé další). Vždy se hlásil k odkazu Saši Machova, který ho naučil, jak vytvářet taneční divadlo se všemi atributy dramatu. Umělec jeho velikosti českému tanečnímu světu chybí dodnes.
Koncept choreografie vychází z dostupných materiálů o Luboši Ogounovi a z hudební předlohy Wiliama Bukového Hirošima/Svědomí/Rozkaz. Propojuje tedy dvě linie život Ogouna a současně pozadí jeho ikonického díla. Ogounův život je mapován autorským textem ze záznamu (hlas již zemřelého Ogouna komentujícího svůj život). Choreografie reagující na jeho dílo vychází z dostupných vzpomínek, fotografií a videonahrávek. Zkoumá choreografický odkaz původního uvedení Luboše Ogouna, ale podrobí jej aktualizaci a rozvinutí do dalších rovin formálních, obsahových, estetických nebo emociálních. Jde o jistý experiment, kde se choreografie více než padesát let stará podrobí novému tvoření a zkoumání s invencí tvůrců a interpretů Martina Dvořáka a mj. Jany Kosíkové (Přibylové) Baletu ND Brno. Autorem nové hudby je Jan Hanák alias DJ Sonority.
Autor a choreografie: Martin Dvořák
Hudba: DJ Sonority dle Wiliama Bukového, Hector Berlioz
Tanec: Jana Kosíková (Přibylová), Martin Dvořák, Daniela Hanelová, Renata Poláčková a žáci Taneční konzervatoře Brno
Světla, zvuk: Michal Sklenář
Našli jsme další akce, které by se vám mohly líbit.
Mrkněte na ně.
tip na 12 akcí
Koncert v rámci řady benefičních koncertů na podporu náročné opravy kostela sv. Jakuba v Brně.
Pátý ročník mezinárodního festivalu přírodních vín se vrací nás nemine ani letos!
Čeká vás tematická výstava, vzpomínková akce a doprovodný program.
Přijďte zažít netradiční atmosféru kdysi temných sálů plných vody ve zcela jiném světle.
Martin Skalický patří mezi nejvýznamnější sochaře střední generace, kteří absolvovali ateliér figurálního sochařství profesora Michala Gabriela.
Veduta je obraz určitého, jedinečného místa v konkrétní době, viděného ze zřetelně vymezeného bodu.“
Do výstavy byla doplněna projekce s příběhy dvou zajímavých exponátů v expozici – kordu brněnského poštmistra Metzgera a francouzského kyrysu z bitvy u Slavkova – odhalujících jejich původ a určení.
Nový výstavní projekt Muzea města Brna, konaný při příležitosti 130. výročí narození architekta Bohuslava Fuchse.
Do brněnského Letohrádku Mitrovských se vrací doposud nejúspěšnější výstavní projekt za dobu opětovného zpřístupnění této kulturní památky (2007).
Přijďte na sobotní brunch do kavárny/divadla/baru Lumos kousek za Mendlákem. Vychutnáte si dopolední brunch a domů si odnesete svůj jedinečný vlastnoručně namalovaný obraz.
Staré Brno skrývá a mnoho překvapení. Třeba podzemku se vstupem nedaleko od pamětní desky Járy Cimrmana!
Nadace Veronica zve na 3. ročník konference, která podporuje živý folklor a hledá, jak mizející tradice osvěžit tak, aby byly součástí našeho každodenního života.