V lednu 1942 se konala nechvalně známá konference ve Wannsee, která terezínskému ghettu přisoudila novou roli – mělo sloužit jako „starobní ghetto“ pro Židy z Německa a Rakouska.
V již tak drsných podmínkách Terezína byly životní poměry pro staré vězně ještě krutější. Staří lidé, oslabení věkem a zdravotními problémy, čelili nejen naprosto nedostatečné stravě, hygienickým nedostatkům a špatným ubytovacím podmínkám, ale také odloučením od svých rodin a izolací od ostatních vězňů.
Přednáška Radany Rutové z Památníku Terezín se zaměří nejen na životní situaci a postavení starých vězňů v rámci nuceného společenství terezínského ghetta, ale i na podpůrné aktivity, které měly jejich utrpení alespoň částečně zmírnit.
Rádi bychom tak přímo v naší probíhající výstavě kreseb Gisely Rottonara , která po své deportaci z Vídně tvořila v Terezíně ve věku 69 let, připomněli tuto spíše opomíjenou skupinu vězněných osob.
Našli jsme další akce, které by se vám mohly líbit.
Mrkněte na ně.
tip na 12 akcí
Mezinárodní soutěže o příští budovu Moravského židovského muzea Mehrin se zúčastnily čtyři přední světové ateliéry: Bjarke Ingels Group (DK), MVRDV (NL), Cino Zucchi Architetti (IT) a Kengo Kuma & Associates (JP).
Hologramy rituálních předmětů mikulovského pohřebního bratrstva Chevra kadiša.
Ochutnávka vín z mezinárodní soutěže GRAND PRIX VINEX 2025
Do brněnského Letohrádku Mitrovských se vrací doposud nejúspěšnější výstavní projekt za dobu opětovného zpřístupnění této kulturní památky (2007).
Koncert v rámci řady benefičních koncertů na podporu náročné opravy kostela sv. Jakuba v Brně.
Dětská verze únikové hry Zakletý cirkus pro děti 7-10 let s doprovodem dospělé osoby.
Čeká vás tematická výstava, vzpomínková akce a doprovodný program.
Fascinují Tě struktury a barvy krystalů? Pojď se naučit, jak akvarelem zobrazit jejich lámavé, ostré plochy, průhlednost a lesk.
Jak hravě akvarelem zachytit rozdíl mezi drsným, suchým povrchem kamene a hladkým, lesklým vzhledem mokrých oblázků?
Do výstavy byla doplněna projekce s příběhy dvou zajímavých exponátů v expozici – kordu brněnského poštmistra Metzgera a francouzského kyrysu z bitvy u Slavkova – odhalujících jejich původ a určení.